Lisans yıllarında not hesaplamak için kağıt kalemle uğraştığım zamanlar aklıma gelince neden ufak bir program geliştirmediğimi düşündüm geçenlerde. Un var yağ var şeker var e neden helva yapmayalım dedim kendi kendime ve biraz da can sıkıntısını atmak için Visual Studio'da ufak bir program geliştirdim. Yarım saatlik çalışmanın ürünü program Gazi Üniversitesi'nin harf notu sistemine göre hesaplama yapmakta. Program çok basit sadece sağ tarafındaki "+" tuşuna basarak eklemek istediğiniz kadar ders ekliyorsunuz. Ardından dersin kredisini yazı giriş alanına giriyorsunuz, harf notunu seçiyorsunuz ve "=" tuşuna bastığınızda sonucu hesaplıyor. Evet sözü uzatmadan programı da vereyim. Kaynak kodu içinde. Programı Buradan indirebilirsiniz.
13 Temmuz 2013 Cumartesi
25 Mayıs 2013 Cumartesi
İleri Biyolojik Bilgisayar Geliştirildi
ScienceDaily.com adlı internet sitesinin haberine göre İsrail Teknoloji Enstitüsü Technion'daki bilim adamları yalnızca biyomoleküller kullanarak ileri bir transdüser geliştirdiler. Bu makine sayesinde genetik kodlar manipüle edilebiliyor ve akabindeki hesaplamalara girdi olarak kullanılabiliyor. Sitede buluşun ilerde birey gen tedavisi ve klonlama gibi konularda biyoteknoloji alanında yeni olanaklar oluşturabileceğinin altı çiziliyor.
Etiketler:
biyoloji,
biyolojik bilgisayar,
biyoteknoloji,
ileri teknoloji,
kimya,
nanoteknoloji
29 Aralık 2011 Perşembe
C ve C++'ta İşaretçiler (Pointers): İşaretçi Türleri ve Diziler
Evet işaretçilere kaldığımız yerden devam ediyoruz. Şöyle bir işaretçi değişken bildirimi yaptığımızı düşünelim:
Bu işaretçinin gösterdiği değişkenin türünü neden tanımlamamız gerektiği üzerine düşünerek konumuza başlayalım.
Bunun nedeni,
yazdığımızda derleyicinin ptr ile gösterilen bellek konumuna ne kadar bayt kopyalayacağını bilmesi içindir. Eğer ptr bir tamsayı (integer) işaretçisi olarak bildirilmişse 2 bayt kopyalanacak, eğer uzun tamsayı (long) olarak bildirilmişse 4 bayt kopyalanacaktır. Aynı şekilde ondalıklı (float) ve çift duyarlıklı ondalıklı (double) sayılar için de uygun miktarda bayt kopyalanacaktır. Fakat işaretçinin gösterdiği türün tanımlanması derleyicinin, kodu farklı yöntemleri kullanarak yorumlamasına izin verir. Mesela bellekte bir satırda on tamsayıdan oluşan bir bloğumuz olsun. Bu on tamsayıyı tutmak için 20 bayt bellek ayrılacaktır.
int *ptr;
Bunun nedeni,
*ptr = 2;
yazdığımızda derleyicinin ptr ile gösterilen bellek konumuna ne kadar bayt kopyalayacağını bilmesi içindir. Eğer ptr bir tamsayı (integer) işaretçisi olarak bildirilmişse 2 bayt kopyalanacak, eğer uzun tamsayı (long) olarak bildirilmişse 4 bayt kopyalanacaktır. Aynı şekilde ondalıklı (float) ve çift duyarlıklı ondalıklı (double) sayılar için de uygun miktarda bayt kopyalanacaktır. Fakat işaretçinin gösterdiği türün tanımlanması derleyicinin, kodu farklı yöntemleri kullanarak yorumlamasına izin verir. Mesela bellekte bir satırda on tamsayıdan oluşan bir bloğumuz olsun. Bu on tamsayıyı tutmak için 20 bayt bellek ayrılacaktır.
Etiketler:
c,
c ve c++,
c++,
c++'ta işaretçiler,
cpp,
göstericiler,
işaretçiler,
pointers,
programlama,
yazılım geliştirme
27 Aralık 2011 Salı
C ve C++'ta İşaretçiler (Pointers)
Merhabalar, uzun zamandan beri blogumla ilgilenemedim. Bir süredir C ve C++'da önemli bir konu bir bel kemiği konusu olan İşaretçiler (Pointers) konusunda internette araştırmalar yapıyordum. İşaretçiler birçokları için korkulu bir rüya. Ancak işaretçiler
konusu anlaşılmadan tam anlamıyla bir C programcısı olmak çok zor hatta
imkansız. Bu konuda internete bulduğum bir dökümandan biraz yazmak istiyorum.
İşaretçiler kapsam olarak çok geniş. Ancak yazı kısa tutulmuş ve en basit konu olan değişken kavramından başlayarak aşama aşama ilerlenmiş. Son olarak fonksiyon işaretçileriyle konu tamamlanmış.
Hazırsak başlayalım.
İşaretçiler kapsam olarak çok geniş. Ancak yazı kısa tutulmuş ve en basit konu olan değişken kavramından başlayarak aşama aşama ilerlenmiş. Son olarak fonksiyon işaretçileriyle konu tamamlanmış.
Hazırsak başlayalım.
Etiketler:
c,
c ve c++,
c++,
cpp,
göstericiler,
işaretçiler,
pointers,
programlama,
yazılım geliştirme
3 Ağustos 2011 Çarşamba
CSS Float Nedir?
Bu yazıda örnek kullanım şekilleriyle bu temel CSS konusu üzerinde duracağız.
Float Nedir?
Float basitçe kendisini taşıyan taşıyıcının sağ ya da sol tarafına kaydırılabilen bir kutudur (mesela bir div).
Floatlar img elemanına ait align=left ve align=right özelliklerine de kısmen benzemektedir.
Float Nedir?
Float basitçe kendisini taşıyan taşıyıcının sağ ya da sol tarafına kaydırılabilen bir kutudur (mesela bir div).
Bu kutu float uygulanarak sağ tarafa kaydırılmıştır.
Float'ın en temel özelliği, içerik parçalarını üst üste değil de yan yana düzenlemeye imkan sağlamasıdır (tablo kolonlarına benzer ancak daha iyi bir düzenleme imkanı sağlar). Bu da yazı kolonları ya da yandaki kutu gibi sayfaki elemanları ileri düzeyde konumlandırmaya imkanı sağlar.Floatlar img elemanına ait align=left ve align=right özelliklerine de kısmen benzemektedir.
Etiketler:
bilgisayar,
both,
clear,
css,
float,
web tasarım
28 Ocak 2011 Cuma
Hantal Bilgisayarı Hızlandırmak
Eğitim gördüğümüz kurumdaki bilgisayarların yavaş olması çoğu zaman çileden çıkarıcı bir hal alıyor. Aslında sabır zorladığı için eminim manevi açıdan epey yol kat ettirir ama aciliyet gerektiren işlerde bu hantal şeylere biraz hareket katmak gerekiyor. Özellikle ram kaynaklı yavaşlamalara çözüm olarak kısa bir araştırma sonucu ulaştığım Ram Booster isimli ram düzenleyici programı paylaşmak istedim. Program sayesinde kullanmış olduğum hantal taş devrinden kalma bilgisayar bile şaha kalktı. İnşallah ihtiyacı olanların faydalanacağını umuyorum. Programı indirebileceğiniz internet sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
25 Şubat 2010 Perşembe
Lua ve C++'ın Birlikte Kullanımıyla İlgili Kısa Bir Ders
Lua'nın kullanımı oldukça kolay. Bu derste C++ içerisinde Lua callbackleriyle çalışan bir host programı nasıl yazacağımızı göreceğiz.
Statik Lua kütüphaneleri C'de yazıldığı için bunları programımıza aşağıdaki gibi import ediyoruz:
extern "C" {
#include "lua.h"
}
int main()
{
lua_State *L = lua_open();
lua_close(L);
return 0;
}
Yukardaki örneği derleyebilmek için bazı sistemlerde lualib.h ve lauxlib.h kütüphanelerini koda dahil etmeniz gerekmekte.
extern "C" {
#include "lualib.h"
#include "lauxlib.h"
}
Statik Lua kütüphaneleri C'de yazıldığı için bunları programımıza aşağıdaki gibi import ediyoruz:
extern "C" {
#include "lua.h"
}
int main()
{
lua_State *L = lua_open();
lua_close(L);
return 0;
}
Yukardaki örneği derleyebilmek için bazı sistemlerde lualib.h ve lauxlib.h kütüphanelerini koda dahil etmeniz gerekmekte.
extern "C" {
#include "lualib.h"
#include "lauxlib.h"
}
Etiketler:
bilgisayar,
lua,
lua ve c++,
programlama,
yazılım geliştirme
Kaydol:
Yorumlar (Atom)

